Binnen de communicatie- en marketingafdeling van ieder bedrijf wordt er vaak hard gewerkt om het imago van het bedrijf op peil te houden. Klantvriendelijkheid, adequaat reageren op klachten, de website mooi up to date houden, bijvoorbeeld. Maar wat er vaak vergeten wordt, is om de klant ook goed en gebruiksvriendelijk te woord te staan. Veel bedrijven doen dat tegenwoordig al door een 088-nummer aan te vragen.

Geen dure betaalnummers meer

Veel grote bedrijven schakelden vroeger het dure 0900-nummer in. Daarbij moet de klant betalen om naar een bedrijf te mogen bellen. Je hebt dan als alternatief nog het 0800-nummer, waarbij de klant niet hoeft te betalen, maar allebei deze nummers zijn niet vanuit het buitenland bereikbaar. Niet erg klantvriendelijk, dus.

Een 088-nummer aanvragen is de oplossing. Ideaal voor grote bedrijven, want ze starten met reeksen vanaf 100 nummers. Voor iedere medewerker, voor elke vestiging een apart doorkiesnummer. En wel zo gebruiksvriendelijk voor de klant. Hebben ze vragen over een product of juist over een van hun bestellingen? Dan kunnen ze direct bellen met het nummer van de juiste afdeling. Op die manier krijgen ze altijd de juiste medewerker aan de lijn.

Hoe je een 088-nummer aanvraagt

Ben je benieuwd hoe je als bedrijf een 088-nummer aanvragen kunt? Wij hebben het voor je uitgezocht. Je moet namelijk eerst de reeks nummers, minimaal 100 dus, aanvragen bij de OPTA. De OPTA is een instantie die zich bezighoudt met de wet- en regelgeving rondom telecommunicatie en is tegenwoordig onderdeel van het ACM (Autoriteit Consument en Markt).

Als deze instantie de reeks met nummers goedgekeurd heeft, kun jij het 088-nummer aanvragen bij een telefoonprovider. Deze nummers zijn geschikt om te gebruiken met voice over ip, dus als je een internetverbinding hebt liggen, dan is de telefooncentrale ook eenvoudig om te installeren.