Ierland is een vakantieland dat niet bij iedereen hoog op het lijstje staat, maar wel een reisbestemming is die iedereen wel eens wil aandoen.  Dichtbij Nederland, want slechts anderhalf uur vliegen, en met een enorm afwisselend landschap is Ierland een vakantiebestemming die zeker de moeite waard is. Deze rondreis Ierland is dan ook erg populair onder singles en alleenreizende jongeren.

Over de rondreizen Ierland

Ierland is niet zo bekend als vakantieland. Toch is het een ideaal vakantieland met heel veel mogelijkheden voor een afwisselende zomervakantie. Tijdens de rondreizen Ierland begint de reis in de hoofdstad Dublin, waar we ook de rondreis weer zullen eindigen.

Dag 1:
We vliegen vanuit Nederland naar Dublin, de Ierse hoofdstad. Hier maken we een rondtour met de bus, leren de buschauffeur kennen en blijven de eerste nacht in de hoofdstad. Er is natuurlijk tijd om de hoogtepunten van de stad te bekijken. Trinity College, de Guinness brouwerij en het beroemde Temple Bar gebied zijn enkele van de te bekijken hoogtepunten van deze rondreis Ierland.

Dag 2:
We reizen dwars over Ierland heen naar Galway. We maken een tussenstop bij Trim Castle, een kasteel uit de vroege middeleeuwen waar onder andere scenes uit de film Braveheart zijn opgenomen.

Dag 3: via het fantastische Connemara National Park beklimmen we de Croagh Patrick, een pittige wandeltocht die door veel Ieren wordt beklommen als pelgrimstocht. Een lekker actieve dag waarna we opnieuw in de stad Galway overnachten. Na een geslaagde beklimming kan een pint Guinness de dag natuurlijk compleet maken.

Dag 4:
1 van de grote voordelen van rondreizen door Ierland is dat het eiland relatief klein is, waardoor de dagafstanden heel beperkt zijn. Vandaag reizen we dan ook maar 70 kilometer, maar komen wel terecht in een heel ander deel van Ierland met een compleet andere natuur. We reizen door het indrukwekkende landschap van The Burren en bezoeken de Cliffs of Moher.

Dag 5:
Tijd om de wandelschoenen weer te pakken. Vandaag lopen we langs de beroemde kliffen van de Cliffs of moher, een hoogtepunt tijdens deze rondreis Ierland. Waar we de kliffen de dag ervoor vanuit een boot bekeken zien we ze nu tijdens onze wandeltocht.

Dit is nog maar de helft van de Ierland rondreis. De andere vijf dagen van deze rondreis voor jongeren en jongvolwassenen zijn net zo fantastisch, afwisselend en mooi. Als vakantieland is Ierland een bestemming die indruk maakt! Ierland is daarmee dé bestemming voor 2016. Groen, verrassend en geestverruimend. Ontdek Ierland.