Online adverteren is hetgeen waar de marketeer van nu zich mee bezig houdt. De lage kosten en de hoge efficiëntie geven doodslag aan de traditionele marketinginstrumenten. De kostenberekening stijgt aanzienlijk in populariteit in deze tijden. In tijden van recessie geven voorspellingen van resultaten geen zekerheid meer. Eerst resultaat dan betalen. Dit is hoe het principe van een online adverteren campagne in elkaar steekt. Men moet eerst een bezoek aan de site brengen alvorens er moet worden betaald. Daarnaast is de kans groot dat de bezoeker geïnteresseerd is in uw product of dienst omdat deze consument al een gerelateerde zoekterm heeft opgegeven in Google. Zichtbaarheid in deze zoektermen is van groot belang.

Google

Google is al tijden de nummer 1 zoekmachine ter wereld. Ook voor adverteerders is het de meest geliefde zoekmachine om een campagne op te starten. Oorzaken hiervan zijn te wijden aan de manier waarop Google haar kosten berekent. De adverteerder bepaalt namelijk zelf voor welke zoekwoorden hij gevonden wil worden. Het belang van het kiezen van relevante zoekwoorden lijkt voor zich te spreken. Zodoende verhoogt u immers de kans dat geïnteresseerde personen uiteindelijk door zullen klikken naar uw website. Een efficiëntie van je kosten is dus een groot voordeel van het adverteren bij Google.

AdWords van Google

De kostprijsberekening is niet het enige waarom Google zo populair is onder adverteerders. Het bedrijf biedt namelijk ook talloze gratis tools aan die de adverteerder kan ondersteunen in het proces van haar campagne. Een van deze tools is Google Adwords, die de adverteerder ondersteunt bij het uitkiezen van veelgebruikte zoektermen. Wanneer de adverteerder een zoekwoord intypt, worden direct de meest gezochte verwante zoekresultaten weergegeven op landelijk en internationaal niveau. Zo kan de adverteerder een goede keuze maken in welk zoekwoord hij moet kiezen.

Een succesvolle combinatie

Om met zo laag mogelijke kosten een zo efficiënt mogelijke online campagne te voeren is het aan te raden een combinatie van Google Adwords en Mailmaps te volgen. Mailmaps beschikt over miljoenen consumenten waardoor u uw doelgroep op zeer specifieke wijze kunt benaderen. Ook de kosten die Mailmaps verrekend zijn wonderbaarlijk laag. Bekijk de mogelijkheden en maak online adverteren tot de kracht van uw onderneming!