Beter vindbaar worden door het plaatsen van artikelen

Hoe schrijf je een persbericht? Tips bij het schrijven van een persbericht

Posted on maart 13, 2014, 8:29 pm
2 mins

Beter vindbaar worden door het plaatsen van persberichten

Waarom het schrijven van onderscheidende persberichten werkt

 

Als u echt met uw website wilt scoren, dan is een persbericht (artikel marketing)  eigenlijk een onmisbaar onderdeel van uw online activiteiten. Daarom biedt Artikel Online u de mogelijkheid om gratis gebruik te maken. Door de intelligente inzet van persberichten is het mogelijk om uw website op een voordelige manier sterk in Google te laten ranken.

Wij hebben als internetbureau gemerkt dat linkbuilding pas echt goed werkt, wanneer deze ondersteunt worden met goed geschreven persberichten. Ook wij hebben vroeger als jonge ondernemers geprobeerd met simpele teksten een site te laten ranken. Maar we merkte al snel dat Google meer waarde hecht aan websites met hoogwaardige persberichten, dan websites met honderden persberichten van lage kwaliteit.

Checklist om een goed persbericht te schrijven

 

 

Maar waar moet een persbericht allemaal aan voldoen?

 

  • Plaatsing van een relevant keyword, liefst vooraan de titel en diverse zinnen
  • Persbericht van tenminste 400 woorden
  • Moet prettig leesbaar en foutloos geschreven zijn
  • Intelligente combinatie van kick-offs, waarbij de aandacht van de lezer getrokken wordt
  • Mag geen dubbele inhoud van een andere site bevatten
  • Maximaal 2 in-content links van andere artikelen, in uw artikel
  • Toepassing van headers, H1, H2 en H3. H1 mag één keer gebruikt worden en H2 twee a drie keer
  • Sommige belangrijke woorden moeten vet of schuin geschreven zijn om richting aan het artikel te geven
  • Gebruik titels met meer dan vier woorden. Zorg er vooral voor dat je titel duidelijk en informatief is

Als een tekst op bovenstaande factoren aangepast is, is de kans vele malen hoger dat Google je website als kwalitatief waardeert. Dit heeft een zeer vruchtbaar effect op je zoekpositie in de organisatie zoekresultaten.