Artikel marketing en persberichten verspreiden zijn beide manieren van online marketing. Als je dit op de juiste manier doet, zul je zien dat jouw doelgroep het leest en jouw website en artikels hoger ranken.

Het belang van artikel marketing

Er zijn in toenemende mate bedrijven die erachter komen dat artikel marketing van belang is. Als je artikels schrijft en wil plaatsen is het belangrijk dat je het artikel op een bijpassende site plaatst. Je moet voorkomen dat een artikel over snoepjes op een website over loodgieters terecht komt bijvoorbeeld. In dit geval ontbrreekt de relevantie waardoor dit artikel juist lager zal ranken. Naast de website is ook de categorie belangrijk. Ook bij backlinks plaatsen meot je relevantie in je achterhoofd houden. Als je een link over een hond bij het anchorword paard plaatst, kun je ervan uit gaan dat dit fout gaat.

Verschil artikel marketing en persberichten verspreiden

Een ander aspect waar je op moet letten bij artikel marketing is het aantal woorden. Het is aan te raden om meer dan 250 woorden aan te houden. Een persbericht is vaak een nieuwtje over een product of dienst of happening. Het komt bij nieuws vaker voor dat de tekst herhaald wordt. In dit geval moet er wel gebruik worden gemaakt met een verwijzing zodat men weet waar het originele nieuws vandaan komt. Als een artikel of persbericht voor veel mensen interessant is, is de kans groot dat dit bericht wordt gedeeld via Social Media als facebook, Twitter, Google + of Linkedin. Ook dit maakt je tekst weer belangrijker waardoor de kans op hogere ranking groot is. Een belangrijke regel bij het verspreiden van artikels is dus dat voorkomen wordt dat tekst letterlijk wordt overgenomen. Dit wordt ook wel duplicate content genoemd. Er zijn diverse tools waar je kunt checken of tekst gekopieerd is of niet. Er zijn betaalde en gratis artikel marketing en persberichten websites. Betaalde websites hebben vaker een betere autoriteit waardoor deze investering vaak wel de moeite waard is.