Steeds meer bedrijven hebben het gebruik van narrow casting geaccepteerd en bereiken op deze manier hun doelgroep. Dit is vooral te danken aan de vele manieren van narrow casting die de laatste tijd mogelijk zijn. Narrowcasting is de tegenovergestelde term van het Engelse broadcasting.

Voordelen van Narrowcasting

Wanneer je als bedrijf je afnemer zeer gericht wilt bereiken dan is narrowcasting vrijwel altijd de ideale oplossing. De opkomst van narrow casting gaat gelijk met het goedkoper worden van de plasmaschermen.  Plasmaschermen kunnen klein van afmeting zijn en dus overal te plaatsen. Dit ging bij bijvoorbeeld de bouwmarkten zeer snel. In ieder gangpad worden wel promofilms van bepaalde producten getoond wanneer er passanten zijn.

Welke toepassingen zijn er zoal?

In de laatste jaren is het aantal ontwikkelingen in deze branche ontzettend toegenomen. Je boodschap effectiever laten overkomen is een van de belangrijkste cases die de marketeers tegenwoordig hebben. Ten slotte zijn de budgetten in de afgelopen jaren flink aangescherpt en was er vooral de vraag naar ingenieuze en kostenbesparende methodes. Een van de veel gebruikte methodes in digital signage. Er is steeds meer content beschikbaar om de mensen heen. Wat te denken van alleen al de overload die online overal te bereiken is. Daardoor is het belangrijk dat jouw content op het juiste moment op de juiste plaats aanwezig is. Door middel van digital signage kun je flexibel inspelen op de meest toepasselijke en actuele momenten. Op deze manier kun je je klanten verrassen met de meest spectaculaire aanbiedingen of call to action momenten. Echter heeft Digital Signage meer toepassingen die denkbaar zijn. Zo kun je als school bijvoorbeeld geïnteresseerd zijn in het live afspelen van de vertrektijden van bussen en of treinen.

Maximale uit je winkelvloer halen!

Andere voorbeelden zijn bijvoorbeeld instore marketing. Instore marketing wilt zeggen dat je uit je bezoekers het maximale resultaat gaat halen. Dit kan door de winkel aantrekkelijker te maken maar ook door hem duidelijker te maken. Stuur je iemand met een bepaalde koopbehoefte wel naar de juiste hoek van jouw winkel? In de winkels van KPN, Intersport en Luxaflex heeft www.qyn.nl in deze behoefte kunnen voorzien. Door het toevoegen van een aantal waardevolle toepassingen is er een hogere conversie uit het huidig aantal bezoekers. De relevantie van jouw producten ligt hoger wanneer de communicatie goed is. Wellicht wil je als bedrijf een experience maken van een bezoek aan je winkel. Dan is interactie een belangrijk onderdeel binnen je instore marketing. Wanneer je interactie hebt met het winkelend publiek kun je je onderscheiden van andere in je winkelstraat. Je kweekt awareness en consumenten zullen daarnaast als ambassadeur gaan optreden.